zabawa z fotografią

czwartek, 17 stycznia 2013

Śniło mi się, że rodzę dziecko ...

jest rozumiany jako odciążenie organizmu i jego narządów, pewnego rodzaju oczyszczenie

uczestniczyć w szczęśliwym: radość i szczęście

narodziny chłopca: szczęście w interesach

narodziny dziewczynki: bolesne doświadczenia

widzieć czyjś poród: zdobędziesz majątek w niezbyt uczciwy sposób

uczestniczyć w nieszczęśliwym porodzie: ból i smutek

samemu rodzić: jeśli widzi się nowo narodzone dziecko, oznacza, to profity i uwolnienie się od zmartwień i kłopotów

samemu boleśnie lub nieszczęśliwie urodzić: zbliża się choroba

mieć ciężki poród: nieszczęśliwe małżeństwo

martwy płód: żałoba.


Jak interpretować sny o ciąży i porodzie?

Sny o ciąży i porodzie często pojawiają się u rodziców spodziewających się dziecka, a także w okresie zmian w życiu zawodowym lub osobistym. W tym pierwszym przypadku są szansą na skonfrontowanie się z lękami związanymi z porodem i możliwością na oswojenie się z myślą o tym, że niedługo w naszym życiu pojawi się nowa istota. Nawet koszmarów, m.in. o tym, że rodzi się zdeformowane dziecko, nie należy brać za ostrzeżenie, ale wręcz przeciwnie – to instruktaż naszego nieświadomego umysłu, który wykorzystuje świat snu, aby przedstawić nam różne hipotetyczne scenariusze i uczy nas radzić sobie z różnymi sytuacjami. Dodatkowo warto wiedzieć, że poród u kobiet, które wcześniej o nim śniły, przebiega szybciej i jest o wiele mniej stresujący.

W drugim przypadku – gdy śnimy o ciąży i porodzie, ale póki co nie zanosi się na nie w naszym życiu – motywy te mogą świadczyć o tym, ze mamy pewne obawy związane z nową pracą, nowym przedsięwzięciem czy obraniem nowej ścieżki życiowej. Czasami nasze decyzje wymagają od nas ogromnego wkładu własnej pracy, co nie zawsze jest nam na rękę i przychodzi nam z łatwością. Być może wprowadzanie zmian w realnym życiu przychodzi nam z trudem?

Jak sen o ciąży i porodzie zinterpretowałby Freud?

Freud uważał, że ludzie nigdy nie śnią o porodzie jako takim, a na ukryte pragnienie o potrzebie urodzenia dziecka wskazują inne symbole. Były to wg niego np. podwodne kanały, wypadające zęby czy ciemna woda.

Jak sen o ciąży i porodzie zinterpretowałby Jung?

Poród pojawiający się we śnie był dla Junga metaforą, która zwiastowała odkrywanie nowych aspektów osobowości, większą samoświadomość itp

Co o tym myślicie?

4 komentarze:

  1. Sporo ciekawostek się dowiedziałam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem szczerze, że ja również. Bardzo jestem ciekawa co mnie spotka.

      Usuń
  2. Kiedyś babcia mi właśnie tak tłumaczyła gdy śniła mi się ciąża i poród. W śnie miałam bóle z krzyża i rano jak wstałam bolały mnie nawet plecy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli sny sprawdzają się. Moja mama też czyta ze snów i czasmi te sny sprawdzają się.

      Usuń